Egyenletrendszerek megoldása, 1. módszer: behelyettesítés

Elég sokaknak van problémája az egyenletrendszerek megoldásával, így nézzük át, hogy mi is a a 3 módszer, ami közül válogathatsz!

Egyenletrendszer megoldása behelyettesítő módszerrel

  1. Kifejezem az egyik ismeretlent valamelyik egyenletből.  TIPP: azt fejezd ki, amelyiknek az együtthatója egész szám, abból az egyenletből, amiben +/- van stb. 
  2. Behelyettesítem a másik egyenletbe
  3. Megoldom az egyenletet
  4. Kijön egy megoldás
  5. Ezt a megoldást behelyettesítem abba az egyenletbe, amiből kifejeztem az ismeretlent (1.) vagy abba, ami egyenlő az ismeretlennel
  6. kijön a második megoldás
  7. ellenőrzés - mindkettő beírom az egyenletbe
  8. leírni a két megoldást egymás mellé

Próbáld ki, s írd le, hogy ment e ez alapján. Ha nem, írd meg, hol akadtál el, s kibővítem a listát.

Ha tetszett oszd meg:

Sziasztok, Tóth Eszter vagyok, Idegenvezetőd a számok Birodalmában. Célom, hogy segítsek a matekot megérteni, megkedvelni.

    Blogger Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése