Szöveges feladatok

A központi felvételiben jócskán előfordulnak szöveges feladatok. Így kigyűjtöttem néhányat, a szám, a könyvben jelzett feladatszám.
A könyv, amiből szemezgettem: Matematika- Összefoglaló feladatgyűjtemény 10-14 éveseknek

Vegyület- keverés

1410
Mennyi vizet kell hozzá adni 25g 90%-os savhoz, hogy 75%-os savat kapjunk?
1415
220g 12%-os cukoroldathoz 80g vizet öntünk. Hány százalékos oldatot kapunk?
1417
140g 64°C- os vízben 60g 32°C-os vizet öntünk. Hány °C-os vizet kapunk?

Geometria

1420
Egy téglalap egyik oldala 15,2m, a másik ennek 1,2- szerese. Egyik oldalát 25%-al növeljük. Hány %-al csökkentsük a másikat, hogy ne változzon a területe?

Vegyes

1361
Három testvér úgy osztozik 12 000 Ft-on, hogy a legidősebb a középsőnél, a középső a legkisebbnél 600 Ft-al kap többet. Mennyi jut egy- egy tetvérnek?
1334
A mókus család mogyorót gyűjt télire. A szűlők a 2/3-ad részét, a nagyobb gyerek  az 1/4 részét, a kisebbik 1/12 részét , vagyis 42 db ot gyüjtött. Mennyi darabot gyűjtött összesen? Ki - ki hány szem mogyorót gyűjtött?
1255
Melyik az a szám, amelynek négyszerese 2-vel kisebb,mint a nála 3-mal nagyobb szám háromszorosa.


1251
Két természetes szám összege 15257. Az egyik szám végén 0 áll. Ha ezt a 0-t elhagyjuk, éppen a másik számot kapjuk. Melyik ez a két szám?
1249
Egy szám ötszöröséhez hatot adtam, az egészet osztottam 7-tel és így 8-at kaptam. Melyik ez a szám?
1256
Gondoltam egy számra. Megszoroztam2-vel, a szorzatból kivontam 16-ot, a különbséget elosztottam néggyel, a hányadoshoz hozzáadtam 60-at  és az összegből kivontam a gondolt szám háromszorosát. Eredményül 6-ot kaptam. Mennyi a gondolt szám?

Munkavégzés

1366
Egy ló egy szekér szénát 1 hónap alatt, egy kecske 3 hónap alatt, egy juh 4 hónap alatt eszik meg.
1368
Egy 100ll kádba két csőből engedik a vizet. Az elsőből 10l, a másodikból 15l víz ömlik a kádba percenként. Hány perc alatt telik meg a kád, ha mindkét csövet egyszerre nyitják meg?

Életkoros

1293
Az anya 40 éves a lánya 16. Hány évvel volt az anya 3 szor idősebb a lányánál?
1296
Egy 38 éves apának 8 éves fia van. Hány év múlva lesz az apa háromszor annyi idős, mint a fia?


Fizikás

1380
Két falu között 18 km a távolság. Déli 12 órakor indul mindkét faluból a másik felé egy- egy gyalogos. Mikor lesznek egymástól 2 km távolságra az egyik 4,5 km/h, a másik 3,5km/h sebességgel halad? Hány megoldás van?
1383
Két falu 12km-re van egymástól. Délután 2 órakor  indul az A faluból egy gyalogos 4km/h sebességgel B-be és ugyan akkor indul B-ből A felé egy sétáló ember 2km/h sebességgel. Mikor találkoznak? Találkozásukig ki mennyi utat tesz meg?
1387
Egy 27 km-es túra útvonal egyik végéről 8 órakor indult el András, a másikról 10 órakor Béla. Mikor találkoznak , ha András 3 km-et tesz meg egy óra alatt, Béla pedig 4km-et?
1388
Gergő és Bea egyszerre indulnak el otthonról a szomszéd faluba. Bea kerékpárral, Gergő motorral indult útnak. Bea egyenletesen megy 12km/h sebességgel, Gergő pedig ugyancsak egyenletesen  motorozik 48km/h sebességgel. Bea 2,5 órával később ér a szomszéd faluba. Milyen messze van egymástól a két falú?

Gondoltam egy számra- kétjegyű
1282
Egy kétjegyű természetes szám egyik számjegye 3-mal nagyobb a másiknál. Ha a jegyeit fölcseréljük, az eredeti szám felénél egyel kisebbet kapunk. Melyik az eredeti szám.
1285
Egy kétjegyű szám jegyeinek összege 10. Ha a számjegyeket felcseréljük, az eredeti szám kétszeresénél 1-gyel kisebb számot kapunk. Melyik az eredeti kétjegyű szám? (TIPP: ha nem megy,írd fel az összes számot- keresd meg a jót, s úgy készítsd el a táblázatot)
1289

Egy kétjegyű szám egyik jegye fele a másiknak. Ha a jegyeket felcseréljük, az eredeti felénél 3-mal nagyobb számot kapunk. Melyik ez a kétjegyű szám?

Ha tetszett oszd meg:

Sziasztok, Tóth Eszter vagyok, Idegenvezetőd a számok Birodalmában. Célom, hogy segítsek a matekot megérteni, megkedvelni.

    Blogger Comment

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése